21 Mart 2014 Cuma

android işletim sistemleri

                                 

                      android işletim sistemleri  



    , google tarafından cep telefonları, tablet bilgisayarlar ve netbooklar gibi mobil cihazlar için geliştirilen bir işletim sistemidir.  yapı olarak linux kernel tabanı üzerine yapılandırılmış GNU yazılımıdır. Bu noktada GNU hakkında kısa bir bilgi vermekte fayda var diye düşünmekteyim.GNU çekirdeği, sistem araçları ve kullanıcı yazılımları içeren bir işletim sistemidir. GNU ( GNU’s Not Unix) adından da anlaşılacağı üzere yapısal olarak unix’e benzerken aslında unix den farklı kendine özgü bir yazılımdır ve içerisinden herhangi bir unix kodu içermemektedir.Anlaşılacağı üzere android yaygın olarak unix tabanlı diye bilinsede aslında unix ile bir bağlantısı yoktur. Android’in açık kod tabanlı yapısı bir çok uygulama geliştirici için mükemmel bir zemin oluşturmuş ve bu doğrultuda henüz yeni çıkmış olmasına rağmen, bu alanda yıllardır var olan ve smartphone kullanıcılarına hizmet eden diğer işletim sistemlerinin bir çoğunu geride bırakmıştır.
 bu kulvarda halen birinci sırada yer almasına karşın eminim ki androidin bu kadar kısa zamanda kendisine ciddi anlamda rakip olacağını düşünmemekteydi. Şuanda satış rakamlarına baktığımızda gerçektende kısa vadede androidin satış rakamları ’ un adetlerini geçmiş durumdadır.
Elbette bu durumun nedenlerinin başında android, iphone işletim sistemi gibi kapalı kutu olarak kendini donanım üreticilerine kapatmaması yatmaktadır. Bir diğer önemli neden ise iphone kapalı sistem bir işletim sistemi olup, android ise açık kod tabanlı bir yapıya sahip olmasıdır. Yani bir uygulama geliştirici iphone için uygulama yazmak istediğinde öncelikle itunes’ dan onay alıp o şekilde uygulama yayınlaması yapabiliyor iken, android’ de kendi yazdığı uygulamayı o an cihazında çalıştırabiliyor olması. Bu da takdir edersiniz ki milyonlarca usta, çırak tüm yazılımcı için bulunmaz bir platform olma özelliği getirmektedir. Bu nedenledir ki çok kısa bir zaman olmasına rağmen 3 ağustos itibari ile android markette 100.000’ in üzerinde uygulama bulunmaktadır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder