18 Mart 2014 Salı

İŞLETİM SİSTEMİ NEDİR VE BAŞLICA ÖZELLİKLERİ NELERDİR

 

                                  İŞLETİM  SİSTEMİ  NEDİR 

       İşletim sistemi sistemde bulunan çevre elemanları ile                yazılımlarınızın haberleşmesini sağlayan yapıdır.İşletim siste- mi de bir çeşit yazılımdır,ve bu yazılım,daha düşük seviyeli         erişimlerle donanımın kontrolünü,kaynakların kullanımını ve    paylaşımını sağlar.Örnek olarak işletim sistemi,sisteme bağlı olan yazıcılara gönderilen dosyaların basımı,sistemin boş           havızasının kullanımı ve sisteme bağlı diğer birimlerin yönetimini sağlar. 

                              İŞLETİM   SİSTEMİNİN BAŞLICA                                                                                                 ÖZELLİKLERİ    

       Bir işletim sistemi bir anda yalnız bir kullanıcının   bilgisayarı kullanmasına izin veriyor ve birden çok kullanıcının kullanmasına izin vermiyorsa;böyle bir işletim sisteminden bir grup çalışanının ortak kullanım sağlaması mümkün olmaz.Buna benzer olara örneğin bir kullanıcı aynı bilgisayar üzerinde birden fazla programı aynı anda işletime almak istiyorsa o işletim sisteminde''çok görevlilik''özelliğin bulunmasını aramalıdır.   

                                 

                      




       










































              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder